Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini

Semasa anda cuba menjalankan fail yang dimuat turun dari internet, ralat berikut mungkin muncul di komputer Windows 10 anda:

Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini

Di beberapa sistem, kesalahan yang sama mungkin muncul juga ketika membuka Command Prompt atau PowerShell.

Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini

Kesalahan ini tidak ada kaitan dengan Kemas kini Ciri terkini untuk Windows 10, Kemas kini Pencipta Jatuh.

Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini

Untuk menyelesaikan ralat Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini :

$config[ads_text6] not found
  1. Tukar dari mod Windows 10 S ke versi Windows 10 Home atau Pro biasa.
  2. Lumpuhkan Secure Boot di BIOS

Matikan mod Windows 10 S

Kesalahan Windows Defender mungkin berlaku jika anda memasang mod Windows 10 S. Nampaknya sebilangan pengguna telah memilih rutin pemasangan yang salah dan berakhir dengan Windows 10 S dan bukannya versi standard Windows 10 Pro atau Home.

Anda boleh memeriksa sama ada anda menjalankan dalam mod Windows 10 S melalui halaman tetapan Pengaktifan.

  • Klik Mula → Tetapan → Kemas kini & Keselamatan → Pengaktifan

Windows 10 dalam mod S adalah versi Windows 10 yang diselaraskan untuk keselamatan dan prestasi, sambil memberikan pengalaman Windows yang tidak asing lagi. Untuk meningkatkan keselamatan, hanya membenarkan aplikasi dari Kedai Microsoft, dan memerlukan Microsoft Edge untuk penyemakan imbas yang selamat.

Untuk menyelesaikan masalah, anda perlu beralih dari mod S secara kekal. Tidak ada caj untuk mematikan mod S, tetapi anda tidak akan dapat menghidupkannya semula.

  1. Pada komputer anda yang menjalankan Windows 10 dalam mod S, buka Tetapan → Kemas kini & Keselamatan → Pengaktifan.
  2. Klik pada pautan Pergi ke Kedai, yang disenaraikan di bawah bahagian Tukar ke Rumah Windows 10 atau Tukar ke Windows 10 Pro.

    Catatan: Jangan pilih pautan di bawah Tingkatkan edisi Windows anda. Itu adalah proses yang berbeza yang akan menjadikan anda dalam mod S.

  3. Pada halaman yang muncul di Kedai Microsoft (Matikan mod S atau halaman serupa), pilih butang Dapatkan .

  4. Setelah anda mengesahkan tindakan ini, anda akan dapat memasang aplikasi dari luar Microsoft Store atau menjalankan aplikasi tanpa disekat oleh Windows Defender Security.

Di forum Microsoft, beberapa pengguna dicadangkan kaedah alternatif lain untuk kembali ke versi Windows 10 Home atau Pro biasa. Kaedah ini tidak berasal dari sumber rasmi Microsoft. Bagaimanapun, saya menyiarkan kaedah di sini. Tidak ada petua berikut yang membantu, yang perlu anda lakukan ialah membuat sandaran fail anda dan membersihkan Windows 10 dengan bersih.

Cuba ubah Kunci Produk untuk beralih ke Pro atau Rumah. Gunakan Kunci Produk Pro generik (terdapat di \ Sources \ Product.ini pada media pemasangan Windows 10):

 VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T [untuk Pro] 

Cara mudah untuk menukar Kunci Produk adalah dengan menjalankan dari Prompt Perintah Pentadbir, untuk Windows 10 Pro:

 slmgr.vbs / ipk VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T 

Sekiranya anda tidak dapat membuka, tinggalkan Prompt Perintah:

  • Lancarkan pelancaran Task Manager, klik Paparan butiran lebih lanjut, kemudian cuba jalankan tugas baru ( cmd.exe ) dengan hak istimewa Pentadbir dari menu Fail

Sekiranya kaedah slmgr.vbs tidak berfungsi, gunakan Tukar Kunci Produk di skrin Pengaktifan dalam Tetapan.

Sekiranya perubahan edisi atau kaedah pengaktifan gagal, maka anda perlu mendapatkan Windows 10 ISO untuk Rumah / Pro dari Microsoft. Kemudian lakukan pemasangan Windows yang bersih.

Windows 10 Home and Pro - Lumpuhkan Boot Selamat dalam Persediaan UEFI / BIOS

Sekiranya anda pasti tidak menggunakan Windows 10 S Mode, namun masalahnya berlaku pada versi Windows 10 Home atau Pro biasa, maka anda boleh mencuba melumpuhkan Secure boot. Melumpuhkan Secure Boot di BIOS banyak membantu pengguna.

Secure Boot adalah ciri banyak mesin EFI atau UEFI yang lebih baru yang membantu komputer menahan serangan dan jangkitan dari perisian hasad, dan menghalangnya daripada boot ke apa sahaja kecuali Windows 8/10. Semasa komputer anda dihasilkan, UEFI membuat senarai kunci yang mengenal pasti kod perkakasan, firmware, dan pemuat sistem operasi yang dipercayai. Ia juga membuat senarai kunci untuk mengenal pasti perisian hasad yang diketahui. Apabila Boot Selamat diaktifkan, komputer menyekat kemungkinan ancaman sebelum mereka dapat menyerang atau menjangkiti komputer.

$config[ads_text6] not found

Untuk mematikan but selamat, gunakan langkah-langkah berikut:

  1. Matikan komputer.
  2. Hidupkan komputer, kemudian segera tekan ESC berulang kali, kira-kira sekali setiap saat, sehingga Menu Permulaan dibuka.
  3. Tekan F10 untuk membuka Persediaan BIOS untuk HP dan Compaq PC. Kuncinya berbeza untuk jenama lain. Ini mungkin DEL, F2 atau kunci F8 dalam sistem lain. Skrin POST akan memberitahu anda kunci mana yang harus ditekan untuk masuk ke halaman persediaan BIOS. Atau anda boleh menyemak manual motherboard untuk mendapatkan maklumat tersebut.
  4. Periksa Pilihan Boot atau tetapan serupa di BIOS, dan matikan pilihan bernama Secure Boot. Berikut adalah tangkapan skrin yang menunjukkan bagaimana rupa halaman Pilihan Boot.

    Pilihan Boot Selamat di skrin persediaan BIOS
Sebagai alternatif, untuk masuk ke halaman tetapan firmware UEFI / BIOS: Semasa Windows sedang berjalan, tekan dan tahan SHIFT, dan mulakan semula Windows dari skrin log masuk. Langkah ini membawa anda ke Pilihan Pemulihan. Dari skrin Pilihan Pemulihan, pergi ke Penyelesaian Masalah → Pilihan Lanjutan → Tetapan Firmware UEFI.

Persekitaran Pemulihan Windows - Skrin Pilihan Lanjutan

Pautan Berguna

  • Untuk sistem HP dan Compaq, lihat halaman ini yang menerangkan cara mengaktifkan atau mematikan boot selamat.
  • Neosmart mempunyai panduan yang sangat baik dengan arahan dan tangkapan skrin yang tepat yang menunjukkan BIOS komputer ASUS, ASRock, HP, dan Acer atau papan induk.

Semoga penyelesaian sementara ini membantu mengelakkan ralat "Organisasi anda menggunakan Windows Defender Application Control untuk menyekat aplikasi ini" yang menjengkelkan pada komputer Windows 8 atau Windows 10 anda.

Artikel Berkaitan